Sunday

Kemana Menghilang Diriku...?

Semalam(sabtu mlm ahad) aku g tdo umah kazen aku with another kazen. So pg td aku balik bilik dalam kul 1040am. Aku balik-balik jer aku online n baca blog kawan-kawan aku. Then dalam kul 11 lebih gtu aku nak sambung tdo balik. Baru jer mata aku nk terlelap aku dapat msg. Msg tu dari org yang tk dduga-duga.
Tibe-tibe jer aku rasa sedih sgt(bkn sbb isi msg tuh). Tp aku sedih sbb org yg msg tu. Yer lar, dia gelar diri dia bestfren aku n dia kata dia sangat sayangkan aku, tp biler aku dalam kesusahan, biler aku sedih n bile aku tension aku try contact dia tk dpt-dpt. Maybe dia sibuk waktu aku try contact dia tu tp tk kan lah lepas-lepas tu dia tkleh contact aku??? Lepas berbulan-bulan baru dia contact aku. Bestfren ker mcm tuh??? Apa yang buat aku lg sedih ialah dia akan contact aku biler dia ada problem n mintak aku tolong dia.
Actually aku sayang dia sbb kitaorg dah lama berkwn n dia sgt memahami aku. Tp sekarang ni aku rasa dia bukan lg kwn yang aku kenal tujuh thn lalu. Dia dah bnyk berubah. Aku tk tau apa yang buat dia berubah dan aku rasa aku tk nk tau. Sbb klu aku tny dia nnt mesti dia akan bg alasan dan bende tu akan buat aku lg sakit hati.
Sebenarnye aku tk nak kehilangan kawan mcm dia tp aku tk boleh terime cara dia treat aku. Knp kawan-kawan aku yang lain, yang tk pernah pn gelar diaorg tuh bestfren aku, boleh treat aku lg baik dr dia??? Salah aku ker??? Adakah expectation aku dr dia terlalu tinggi??? Tp nak kata kan tinggi tk lah jugak.
Sekarang ni sebenarnyer aku tgh belajar untuk melupakan dia dan melupakan segala kenangan kitaorg dr time sekolah dulu. Tujuh tahun bukan satu jangka masa yg pendek. Banyak suka-duka yang kitaorg lalui bersama sebagai pelajar n atlet. Aku pernah sgt-sgt menyayangi dia dan selama tujuh thn aku tunggu dia. Dan sekarang aku dah pn melepaskan dia atas nasihat seorang kwn. Apa yang aku dapat pelajari ialah menyayangi seseorang tu akan melukakan kte. Jd kepada kwn-kwn ku yg baca blog ni, seandainyer korang terjatuh cinta, bersedia lah untuk terluka dan dilukai.
Apa yang lagi menyedihkan aku ialah perkara yang sama berulang lg pada aku. Aku menyayangi seseorang dan aku tau perkara ni akan melukakan aku. Knp??? Knp mesti jd mcm ni??? Knp aku hanyut dalam perasaan aku sendiri? Ini ker balasan aku kerana menyayangi seseorang??? Aku patut lg kuat n lg keras dr ni. Aku tk boleh kalah pada perasaan aku sendiri. Ke mana pergi nyer SYAHIZA KAMARUDIN yang dulu??? Seorang budak yg berego tinggi dan sgt keras hati??? Tolonglah kembalikan budak tu. Aku rindu kehidupan aku yg dulu. Hidup yang penuh dgn cite-cite dan angan-angan yg realistic. Knp aku boleh jd lemah n tk berdaya mcm ni??? Sampai bler aku nk jd mcm nih??? Aku tau aku tk boleh trus hidup mcm nih. Dan aku jugak tau setiap masalah tu akan buat kan aku lebih tabah n matang. Tp setiap kali aku bertembung dgn masalah, masalah yg sama yg akan timbul. Dan bende tu akan jd lebih complicated n aku dah tk larat lg nk berhadapan dgn bende-bende yg mcm ni. Apa patut aku buat??? Mampu kah aku terus bertahan???

1 Comments:

Blogger faizal said...

Sahabat...
Aku memahami perasaan ko tu..
tp jgn anggap ini satu bende yg bleh wat ko menyesal..
mungkin ko akan dpt yg lebih baik dr tu..
setiap yang berlaku ada hikmahnya.
:)

2:16 AM  

Post a Comment

<< Home

Name:

I am just being myself. Sometimes it can hurt someone and if this happen to you, I am sorry. I never meant to hurt anyone. But this is my journey and this is how i choose to go through it. It helps me to be a better person. I found my path, and I choose to go through no matter what. I knew the starting point and the end of this journey but I want to write something in between. Something nice, something beautiful. So I write them with my tears and pain. And I decorate them with my joy and laughter. Together they've become my memories. The one thing that you can never steal from me. The one thing that is eternally mine. The one thing that makes me ME.

Powered by Blogger