Tuesday

Minggu yang sgt sgt bz n mentensionkan...sigh!

Minggu ni bermula dengan sesuatu yang menyedihkan...tp aku tk nak pk sgt pasal bende tu sbb minggu ni aku ada dua report prjoect yg kena hanta n aku ada tiga test berderet. Wah!dasyat nyer hidup ini...

Lepas perkara yang menyedih kan tu berlaku aku mcm ok jer tp lama-lama aku rs cam sedih plak. Aku paksa diri aku utk stdy so aku tk pk sgt bende yg bukan-bukan tu.

Hmm...sekarang aku dh tau mana hala tuju hidup aku. Aku tk lg berada dlm uncertainty. Masalah aku dh selesai. Walaupun kenyataan nyer pahit tp aku dapat telan gak. Actually bukan aku dapat telan...tp terpaksa telan sebab aku sedar aku kena berpijak di bumi yg nyata. Klu aku tk boleh berhadapan dgn kenyataan maknanyer aku blm bersedia utk hidup berdikari...tp aku tau and aku yakin yg aku blh hidup berdikari. Aku tk perlukan seseorang utk protect aku dr kenyataan idup. Aku cukup tabah utk mengahadapi keyataan idup aku.

Sedih??? Memang lah tp aku ada kawan-kawan yg memahami utk aku berkongsi kesedihan aku. Walaupn tk semua paham keadaan sebenarnyer tp diaorg mendengar...cukuplah utk ilang kn rasa sedih aku. Plus aku gak ada kawan yg selalu buat aku gelak biler cakap ngan dia.

Untuk kawan-kawan ku, terima kasih kerana sentiasa buat aku tergelak n sudi mendengar masalah aku n beri consultation percuma. Tanpa korang sume aku tk kan mampu utk jd setabah sekarang ni. Dan maafkan aku sekiranyer aku ni membeban kan korang.

Hmm...hari ni ingat kan dah last lab circuit tp ada lg sejam sbb td tk sempat buat sampai abes. So ari jumaat ptg lepas kelas machine kena g lab lg...leceh lah. Esok ada test modelling. Aku tk tau nk jawab apa. Nasiblah..dah dua hari ini aku asyik tdo 4 jam jer sehari...pnat gler. Kenapa lah lec g buat test berderet camnih...sigh!

Tkper lah lepas test leh kuar jap...g jln2 ilang kan tension. Pastu kena sambung stdy balik sbb final dh dekat. Dasyat btol lah hidup aku. Sume nyer mcm tonggang terbalik. Penat hidup dalam kalut cam nih. Semua tk teratur. Apa agaknye yang aku boleh buat so idup aku leh jd teratur sikit??? Nnt lah pk.

Ouh, ari tu secara tk sengaja aku terjumpa balik diari tahun 2004 aku. Kelakar gler waktu aku baca balik. Tp setiap satu kejadian yg aku tulis dalam tu sume aku still ingat lagi termasuklah dialog pertama aku n syed dalam kelas tutorial calculus. Dasyat gak ingatan aku ek...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Name:

I am just being myself. Sometimes it can hurt someone and if this happen to you, I am sorry. I never meant to hurt anyone. But this is my journey and this is how i choose to go through it. It helps me to be a better person. I found my path, and I choose to go through no matter what. I knew the starting point and the end of this journey but I want to write something in between. Something nice, something beautiful. So I write them with my tears and pain. And I decorate them with my joy and laughter. Together they've become my memories. The one thing that you can never steal from me. The one thing that is eternally mine. The one thing that makes me ME.

Powered by Blogger